Thursday 3 November 2011

KOKILKA Z TUŃCZYKIEM, JAJKIEM, GAŁKĄ MUSZKATOŁOWĄ I TOSTEM


Prostostę tej przekąski wynagradza bardzo ciekawy smak. Jest to w zasadzie jakaś wersja tak zwanej 'sałatki z tuńczyka' z małymi zmianami smakowymi. Jako entuzjastka wszystkiego co zdrowe starałam się użyć świeżych produktów.  Polecam także koniecznie do podania tosty i masło. Chrupkość chleba znakomicie współgra ze zbalansowanymi  smakowo składnikami.

SKŁADNIKI

2 opakowania tuńczyka w sosie własnym
3 jajka ugotowane na twardo 
2 ugotowane kukurydze / alternatywnie 1 mała puszka
70 g mocnego smakowo, żółtego sera 
1/2 czerwonej, drobno pokrojonej cebuli
2 łyżki majonezu ( ja użyłam light)
garść  posiekanej pietruszki
trochę soku z cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
PRZYPRAWY:
sól, pieprz kajeński, pół,startej gałki muszkatołowej 




WYKONANIE


Tuńczyk rozgniatamy lekko widelcem, skrapaiamy cytryną i mieszamy z obraną z kolby kukurydzą, startymi jajkami, startym żółtym serem i pokrojoną w kostkę cebulą. Następnie  dodajemy oliwę, znów mieszamy i dodajemy resztę składników. Doprawiamy do smaku. Ja lubię dobrze zaostrzyć smak pieprzem kajeńskim i gałką.
Jak już wcześniej wspominałam podajemy z tostami, najlepiej z chleba na zakwasie i małem.
Smacznego!


1 comment:

  1. Sałatka z tuńczyka jest wyśmienita,polecam,pozdrawiam Doris

    ReplyDelete