Wednesday 21 September 2011

DIETETYCZNY CHLEB Z TWAROGU


Dieta... 

Zmora codziennej walki o upragnioną wagę i wygląd. Niekonioecznie. 
Dla mnie słowo dieta to po prostu zdrowe odżywianie, zmiana przyzwyczajeń i świadomy wybór. 
Jeść dietetycznie, można i dobrze i smacznie i słodko!
Wystarczy świadomie trochę dobrej woli.  Mam dowody ! Kto czyta, to wie!
Słowo dieta idzie więc równym krokiem w parze ze słowem kontrola, niestety także ze słowem obsesja!  Z tego wzgledu potrzeba nam trzeciego słowa - balans !

Jednym z moich balansów jest od czsu do czasu :



CHLEB Z ŹIÓŁ, TWAROGU I OTRĄB



SKŁADNIKI


260 g chudego lub półtłustego sera białego
4 jajka ( trzeba rozdzielić żółtka od białek)
15 łyżek otrąb owsianych
2  łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 czerwonej cebuli
2 ząbki czosnku
pieprz i sól do smaku
zioła : świeży tymianek, oregano i bazylia. 


Ser, żółtka, proszek do pieczenia, pół cebuli, czosnek i otręby miksujemy razem.
Najlepiej posłużyć się robotem kuchennym.
Następnie masę przekładamy do miski.
Kroimy w kostkę pozostałą część cebuli i dodajemy wraz z ziołami, solą i pieprzem (można rozgnieść w moździerzu lub posiekać) do ciasta.
Z białek ( lekko solimy) ubijamy pianę i przy pomocy drewnianej (najlepiej) łyżki łączymy wszyskie składniki.
Tak przygotowane ciasto, nieco lejące przekładamy do prostkątnej formy wyłożonej papierem do pieczenia.



Piekarnik rozgrzewamy do około 180 -200 stopni, pieczemy 40 minut.
Po wycągnięciu z piekarnika wyjmujemy z formy, zdejmujemy papier i pozwalamy naszemu chlebowi ostygnąć na kratce.


Chleb można tostować, jest wyśmienity z wędzonym łososiem i jajaecznicą!
Smacznego! 








7 comments:

  1. o, nie widziałam jeszcze takich papierowych foremek.
    A chleb z chęcią wypróbuję :)

    ReplyDelete
  2. Ciekawy pomysł. ;) Nie wiedziałam, że chleb może być 'lajt'.

    ReplyDelete
  3. Witam na blogu Monami!

    Foremki znalezione przypadkiem w super markecie w dziale wypieki :)
    Jednak nie w Polsce!
    Mam nadzieje, ze tez sie znajda predzej czy pozniej ;)

    Powodzenia w pieczeniu!

    ReplyDelete
  4. Hej Shady,

    Jest i 'lajtowo' i zdrowo !
    Niemniej jednak nie jest to chleb tradycyjny.
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  5. Przepis jest interesujący będę próbować,podzielam Twoją pasję.Jak przylecisz do Krakowa to postaram się upiec coś z Twich przepisów,a Ty będziesz moim krytykiem,serdecznie pozdrawiam.24.09.2011 doris

    ReplyDelete
  6. sprawdziłam:) smakowo może się równać ze zwykłym chlebem (nie spodziewałam się), a z dodatkami (np.serek twarożkowy ziołowy+ pomidor)jest przepyszny. przy nim zaczęłam wierzyć, że dieta nie musi być taka zła. Ja robię go w formie bułeczek w silikonowych foremkach do muffinek i przed upieczeniem posypuję sezamem. muszę jednak wypróbować ten wariant z cebulką:)Polecam serdecznie i pozdrawiam:)

    ReplyDelete
  7. Dwa razy już próbowałam i po pierwsze - ciasto nie jest tak lejące jak u Pani a po drugie chlebek po upieczeniu jest niziutki a za drugim razem to wklęsł po środku :( co robię źle? :(

    ReplyDelete